:: Salam Perjuangan ::

Tuesday, May 03, 2011

Bicara Sosok2 Matang :)

salam mahabbah fillah duhai ansarullah, kekasih Allah. berbicara lagi kita di ruang maya ini. ruang yang mendekatkan kita yang jauh. dan merapatkan yang dekat. apa khabar sahabat-sahabat seperjuangan? apa cerita teman-teman sepermainan? moga terus dilimpahi kebahagiaan dan keberkatan dalam kehidupan dan urusan. insyaAllah. :)

entry ini dimulakan. bismillah :)

petang yang indah.
langit yang cerah.
bicara hikmah.
mengukir senyuman yang tak sudah.

^_^

alkisah~~~~

petang neh along ajak makan kat luaq.
depan maktab je ^_^
pas order makanan cm besa.
sebat kopok ikan dulu. sedap~~~

hehe. ateh mula bicara.
tikah menambah.
along memurnikan lagi.
tips menjaga penampilan diri.mahar.mas awen.hantaran.
(dalam hati: matangnya depa neh..hehe)

 alhamdulillah.
 dengar khabar ramai bakal mengakhiri zaman bujang.
tahun depan. insyaAllah.
ya Allah permudahkanlah urusan mereka.
insyaAllah buat diri juga.
ameen~ ^_^'


...............korum bertambah....................


qila dan adeq singgah makan sekali.
baru selesai uruskan keje2 binding INTEL.

perbincangan kian rancak.
walimah.barang kemas.
dinar masa depan.dirham permulaan.
matang.matang.




(cenyum saya memerhati..hehe)


saya pun rancak gak.
rancak makan.
tak berapa pandai nak menyampuk.
kena berguru lagi neh.hehe.
^_^'

tumpang gembira.
saya?
belum ada perancangan.
keje dulu kot.
saya belum ada gaji sendiri.
mak ayah lum pi haji.
adeq2 lum beh ngaji ^_^

doa saya.
buat diri dan sahabat2 dikasihi.
moga Allah permudahkan urusan jodoh ini.
DIA lebih tahu apa yang terbaek buat kami.
insyaAllah.


nak quote kata-kata yang saya suka. buat renungan kita bersama ya ^_^ :


Jika mahu mendapatkan yg SOLEH, kurangkan agenda menCARI si SOLEH, tetapi b'usahalah menJADI yg SOLEHAH.Jika inginkan yg SOLEHAH, jgnlah cerewet menCARI yg SOLEHAH,tetapi berusahalah menJADI yg SOLEH.Bertemu yg solehah,solehahnya dia belum tentu KEKAL.Bertemu yg soleh,solehnya boleh BERUBAH kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa.Perkahwinan adalah sebahagian drpda proses utk MENJADI,bukan MENCARI...


insyaAllah. buat mereka yang telah mengakhiri zaman bujang moga perkahwinan yang dibina berkekalan hingga ke syurgaNya. ameen~ moga dikurniakan sakinah. mawaddah wa rahmah dalam melayari bahtera bersama.^_^ ameen~
buat mereka yang bakal mendirikan rumah tangga ^_^ tahniah. jangan lupa jemput saya taw. nak mek keberkatan. hehe. moga rumah tangga yang dibina mendapat redhaNya dan menambah rasa cinta kepada Sang Pencipta Cinta. insyaAllah ^_^ ameen~

6 comments:

..NuruLhaNadaud.. said...

entry matang :) hehe

serikandi al-fateh said...

matang la sgt. :p rasanya cik hana dan cik pelangi lagi matang kot. hehe.

..NuruLhaNadaud.. said...

wah! matangnya saya..ahaks..

serikandi al-fateh said...

hehe. jangan lupa cik pelangi dan cik matahari jugak. hehe. itu ratu segala kematangan. (bahasa apakah?):p

Srikandi Ummah said...

salam ziarah kak ana =)

tersenyum erma baca entry nie..

smga Allah mudahkan urusan bm akak =)

doakan sy juga ye (^_^)

salam sayang

serikandi al-fateh said...

w'salam erma. hehe :)
tenyum. tenyum. tenyum.
hehe.

bm? ada je erma neh. akak lambat lagi la. hehe. awak dulu kot ;'p

insyaAllah lambat atau cepat itu semua aturanNya.

moga Allah permudahkan urusan kita semua. ameen ya Rabb~

salam syg kembali buat serikandi2 di bumi coventry :)