:: Salam Perjuangan ::

Tuesday, March 16, 2010

Sahabat Penguat Semangat..




Sahabatku, diriku sangat menghargai keberadaanmu di sisiku…saat aku jatuh..saat aku lemah..saat aku lelah....dirimulah anugerah Allah buat diriku..penguat langkahku atas jalan juang ini..

Kisah 1:

Titt..titt..1 message received..

Farhana… mengenali dirimu  membuatkan diriku ceria.. mengingatkanku pada Pencipta diriMu.. moga kehadiranmu menjadi pelengkap diriku..”

Sender : Anjang Husna …

Saya terdiam sebentar. Terpaku pada mesej yg dikirim sahabat saya, husna. Bergenang air mata. Tidak selayaknya diri ini diumpamakan sebegitu..:’( Setelah melalui minggu2 ‘ujian’, ujian ukhuwwah, ujian tarbiah, ujian da’wah, saya seharusnya bersyukur. Masih ada sahabat-sahabat di sisi yang sudi menguatkan langkah juang ini.. mengesat air mata yang mengalir di pipi.. memujuk diri dengan ayat-ayat Ilahi..

Kisah 2:

Buzz..Buzz..di YM sy kelihatan seorang sahabat yang sangat saya rindui.. Eton..syukran eton atas doa ini.. jgn dipohon kesusahan buat diri yea,eton.. barakallahufiki..uhibukki fillah abadan abada.. :’)

Ya Allah...sesungguhnya..kasih syg y kau beri..sgt bernilai..pautkanlah hati2 kami..dgn kasih syg-Mu y sejati..andai ada kasih syg yng hanya semntara..Kau jauhilaa ia..jauhilah ya Allah..sesungguhnya hati ini..merindui-Mu..dan merindui dan menyayangi..shbt2..yang juga merindui-Mu..tanamkan la kesabaran dalam hati shbtku ini ya Allah..berikanlah dia sinar kebahagiaan y abadi ya Allah..jauhila dia dari sgala musibah..dan kedukaan..sesungguhnya..jika boleh..biar aku shj y mnerima kdukaannya..krna..ku tk snggup mlihat air mata di pipinya.mliht..kedukaan di wjhnya..mrasa kesedihan di hatinya..melihatnya tetawa kmbli..itu..amat bhagia bg ku ya Allah..kurniakanlah..kebahagiaan..kasih syg y ikhlas..dari org yng berda di sekelilingya..jauhilah..segala..ftnah dunia ini kpdnya ya Allah..siramilah..sinar dan senyuman di wajahnya..agar..setiap lngkah perjalanan hidupnya,...sentisa gmbra,..untuk menuju-Mu ya Allah..amin..amin ya Rabbal a'lamin...

Terima kasih Ya Allah atas anugerah ini..sahabat-sahabat dalam hidupku..Dengan RahmatMu Ya Allah..kami menjalin ukhuwwah..kami bersatu fikrah..kami mengatur langkah..meneruskan risalah Muhammadiyah..

Hadis baginda Rasulullah S.A.W:

Abul-Laits mriwayatkan dgn sanadnya dri Abu Hurairah r.a. berkata: Saya tlah mdengar Rasulullah s.a.w. bersabda: "Allah tlah mjdikan rahmat dlm 100 bahagian, maka dtahan pada-Nya yg 99 dn dturunkan ke bumi 1 bahagian, maka dgn satu bahagian itu msing2 mkhluk bkasih syg shgga kuda mgangkat kakinya krn khuatir mmijak anaknya."

~ya Allah betapa besar rahmatMu, betapa sedikit aku bersyukur padaMu~ faghfirli Ya Allah :'(
  

:: Asleh Nafsak, Wad'u Ghairoh :: 

No comments: